10 saveta za lakše odvikavanje od pušenja

„Zaista je lako ostaviti pušenje. Ja sam to već hiljadu puta uradio.“

Mark Tven

10 saveta za lakše odvikavanje od pušenja:

  1. Kad rešite da prestanete sa pušenjem, uklonite sve cigarete iz svoje sredine.
  2. Pokušajte da pridobijete podršku porodice i prijatelja- ako u Vašoj okolini i kući ima još pušača, to može delovati obeshrabrujuće.
  3. Ako ste kao slavni pisac Mark Tven, već pokušavali da ostavite pušenje, razmotrite uzroke eventualnih prehodnih neuspeha pri odvikavanju- šta je pomoglo, a šta ne.
  4. Upoznajte se sa mogućim problemima i kako izgledaju apstinencijalni simpotmi da bi ih mogli prepoznati  posebno u prvim nedeljama.
  5. Ko god je ostavio pušenje, imao je neki svoj razlog. Prepoznajte i Vi svoje, lične razloge i koristi od odvikavanja.
  6. Dok ste na odvikavnaju od pušenja, nemojte piti ni alkohol, jer je on vrlo često povezan sa neuspehom.
  7. Ne postoji “jedan dim”.
  8. Utvrdite datum prestanka pušenja.
  9. Elektronska cigareta nije sredstvo koje se preporučuje za odvikavanje od pušenja.
  10. U apotekama postoje i proizvodi koji ublažavaju apstinencijalnu krizu:Sredstva sa supstitucijom nikotina ( Nicotine replacement therapy), u obliku žvaka ili flastera, koji imaju za cilj da zamene nikotin iz cigareta i smanje krizu koja prati proces odvikavanja, kao i preparati na bazi bilja koji po svojoj strukturi i mehanizmu dejstva su slični nikotinu, te na taj način sprečava pojavu apstinencijalnog sindroma. Naravno, pre nego što rešite da ih kupite obavezno se morate posavetovati sa lekarom ili farmaceutom koji će vam predočiti sve prednosti i mane određenog leka. Za stručni savet i pomoć možete se obratiti zaposlenima u Apoteci Zrenjanin.

Izvor: Instut za javno zdravlje Vojvodine

Tekst pripremio: Mr ph. spec Ljubica Radoš

Share Button